onsdag 8. april 2015

Hjemmebakt Foccacia

Etter en relativt slitsom dag, med mye løping på jobb, var det deilig å kunne servere en enkel middag.
Tomatsuppe med reven ost og deilig hjemmebakt Foccacia. 

Planen var å fryse ned halve Foccacia'n men den fikk jammen meg bein å gå på hihi. 



Her er oppskriften: 

1 pose tørrgjær
7 dl vann
1 dl olivenolje
1 kg hvetemel
2 ts salt
2 ts sukker
Rosmarin
Flaksalt

Bland ut gjæren, sukker, salt og olje i lunket vann.
Tilsett mel, og elt godt. 

La deigen heve i 45 min.
Deigen skal være litt løs og seig.

Dekk en langpanne med bakepapir og trykk ut deigen.
La den etterheve i 30 min.

Ta olivenolje på hendene og trykk fingrene ned i deigen.
Pensle hele Foccacia'n med olivenolje.
Strø på rosmarin og flaksalt.

Stekes på 200 grader i ca 30 min. 

Håper det smaker:)


Vinneren av giveawayen er trukket...
....og den heldige vinneren er:

Petrine  ~Nederst i havna~ 

Jeg kontakter deg på Mail :)

5 kommentarer:

  1. Oi! Var det jeg som vant?!
    Så gøy :) Skal sjekke mailen straks :)

    Tomatsuppe er godt av og til det.
    Kanskje jeg også skal prøve foccacia til neste gang.

    Snart helg! Håper du får en fin en ♥

    SvarSlett
  2. Heihei:)
    Du er den heldige vinneren av min giveaway, men jeg finner ingen epostadr til deg..
    Ha en riktig god helg.

    Klem Trude

    SvarSlett
    Svar
    1. Adressen er kanskje ikke så enkel å finne,
      men den er ihvertfall; petrinesblogg@gmail.com

      Slett
  3. Focaccia er utrolig godt! Løfter hele måltidet :) Tror jeg skal prøve oppskriften din i dag!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy du vil prøve den:)
      Håper det smakte fortreffelig:)
      Ha en superfin sommerdag <3

      Slett