søndag 13. september 2015

Med hjerte for høsten

Slutten på uken er stille og rolig for min del.
Etter en uke med full fres er det deilig å kunne slappe av
og roe helt ned... I dag er det skikkelig innevær her i 
lille Vestfoldbyen. I dag blir det nok kakao, pledd og raggsokker.

Ikke så dumt med late søndager heller ;)

Tidligere i uken, når solen skinte og det var rene sommerdagene,
kosa jeg meg ute og pyntet litt ved inngangspartiet,
 og gav det litt høstlig preg.
Jeg var en tur oppe i skogen og fant litt bjerkekvist og nyper..





Synes du bjørkhjertet mitt var fint?
Det kan du enkelt lage selv :)

Jeg har laget en liten oppskrift du kan følge.


1. Samle sammen to bunter med bjerkekvister, jo større bunter, jo kraftigere hjerte.
Ta av alle bladene, og surr bunten sammen med ståltråd.
Ståltråd får du kjøpt på blomsterbutikker.

2. Bøy kvistene som på bilde nr 2. og fest med ståltråd.

3. For å lage hjerte trenger du to like bunter. Disse skal du legge inntil hverandre
og feste med ståltråd. 

4/5. Surr ståltråd langs hele hjertet, også ned mot spissen. Prøv å samle mest
mulig av løse kvister. Kvister som stikker ut av hjertet kan du klippe av.

Så er det bare å pynte hjertet med det du har lyst til, og synes er fint.
Jeg har laget ett enkelt hjerte og bare pyntet med noen nyper :)






Kabeltrommelen har fått ny oppgave...
fra stuebord til pyntebord ved inngangspartiet :)
Det er liksom ikke skikkelig høst føre lyngen er på plass synes jeg ! 


Håper du har kosa deg i helga, og fått ladet opp til ny uke :)









4 kommentarer:

  1. Det er herlig med late søndager- og godt med raggsokker :)

    Flott krans du har laget- kjempefin.
    Takk for koselige ord inne hos meg. Legger meg til som følger og i blogglisten min.

    Ønsker deg en fin ny uke

    Klemmer Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig, og velkommen skal du være :)
      Prøvde å legge meg til som følger inne hos deg også,
      men fikk det ikke helt til, tror jeg..

      klem Trude

      Slett
  2. Ser jammen ut som det blir mye innevær denne uken også. Det kan jo være litt deilig av og til.
    God mat og noe bra på Tv om kvelden f.eks, Tid for å slappe av :)

    Fint hjerte du har laget ♥
    Gøy er det også. Blitt noen varianter av dem i årene som har gått. Til alle årstider egentlig. Så greit å bare kunne bytte litt på pynten :)

    Fin uke ønskes!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja denne uken blir det nok mest inne :)

      Ja disse hjertene er veldig dekorative,
      og som du sier, kjekt å bytte ut pynten :)

      Håper du får en finfin dag i regneværet :)

      Klem Trude

      Slett