mandag 14. desember 2015

Julens beste, og enkleste vaniljefudge

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet?

Jo...jeg har fått tak i verdens beste og enkleste oppskrift
på fudge. Fudge som smelter på tungen.


Dette blir helt klart små venninnegaver fra meg i år.

Her er oppskriften om du også vil la deg friste.
...men jeg må advare deg, du klarer simpelthen ikke
å bare spise en..

Vaniljefudge

2,5 dl hvitt sukker
2,5 dl brunt sukker
250 g smør

2 toppede ss mel
3 ts vaniljesukker
1 boks kondensert søtet melk

Hell sukker og smør i en bolle som tåler micro
kjør det i micro'n i 4 min

Rør sammen så det blir en jevn masse.

Sikt mel og vaniljesukker oppi.
Hell oppi melken og rør det lett sammen.

Så kjører du det hele i micro'n i 9 min.

Deretter visper du massen sammen i ca 4 min.
Her er det lurt å bruke håndvisper eller kjøkkenmaskin.

Ett lite tips er å tilsette litt Maldon salt... mmm søtt og salt
er helt himmelsk..!

Nå er fudg'en klar til å helles i kledd form og settes til kjøling.
Etter en time ca i kjøleskapet er den klar til å deles opp og nyyyytes!


Da er det bare å putte disse små, herlige sukkerbombene oppi søte
krukker eller kremmerhus, så har du di nydeligste venninnegavene ever!




Lykke til ❤️







Jeg har plassert min blogg i <a href="http://bloggurat.net/kart/registrere/4697/holmestrand">Holmestrand</a> på <a href="http://bloggurat.net/kart/">norske bloggkart</a>!

2 kommentarer:

  1. Mmmm...disse så kjempegode ut, Trude! Takk for oppskriften, jeg skal prøve den:)Ønsker deg en fin onsdag!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  2. Nam :) Og jeg har en kondensert melk i skapet og brunt sukker og alt- da skal jeg prøve denne. Takk for lekker oppskrift :)

    Ønsker deg fine dager

    Klemmer Monica

    SvarSlett