onsdag 23. september 2015

Deilige, lune epleroser

Noen ganger er det ikke så mye som skal til.
Her om dagen prøvde jeg meg på disse super dekorative eplerosene.
Di blir jo rene kunstverket på serveringsfatet:)

Også så gode som di ble!






Disse eplerosene var superenkle å lage:)

Dette trenger du:
2 epler
1/2 sitron
aprikossyltetøy
butterdeig
litt kanel

Slik gjør du:
Del eple i to og fjern kjernehuset
skjær eplet i tynne skiver
Legg epleskivene i en bolle med ett par dl vann
og sitronsaft fra en halv sitron.
Sett bollen i micro'n på full styrke i 3 min.
Sil så vannet av eplene.

Kjevle ut butterdeigen og del den i to remser.
Smør på aprikossyltetøyet og legg epleskivene
helt i toppen av butterdeigen. Eplebitene skal ligge litt
over butterdeigkanten. Brett så nederste del av butterdeigen
over fyllet og epleskivene
Dryss over litt kanel.
Nå ruller du butterdeigen forsiktig sammen og legger den i
en muffinsform.

Disse stekes på 190 grader i ca 40 min.

Dryss gjerne litt melis over, før di serveres
sammen med en kule vaniljeis..




Med disse søte rosekakene, garantere jeg deg mye skryt!
Både for smak og utseende:)
Di er absolutt verdt å prøve:)



Håper du har en fin onsdag..









<- TradeDoubler site verifikation * Site-ID * ->







3 kommentarer:

  1. Så flotte og gode de ser ut :)

    Ha en fin dag

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  2. Ser godt ut ♥
    Flink du er!

    Takk for tipset. Nå får jeg endelig brukt opp butterdeigen i frysa.
    Norske epler er også obligatorisk her i huset på denne tiden av året :)

    SvarSlett
  3. Wow så lekkre
    jeg er ingen baker
    heldige du
    klem Eli:)

    SvarSlett