tirsdag 9. februar 2016

Be my Valentine... ♥ Valentinefudge ♥

Til søndag er det både morsdag og Valentine!
Det jo bli en finfin helg ;)

Jeg pleier ikke å gjøre så mye ut av hverken morsdag
eller Valentine, men jeg synes det er koselig å gjøre
litt ekstra stas på di som betyr mest for meg her i livet

Det trenger jo ikke koste så mye, å gi litt ekstra oppmerksomhet.

I år går jeg for uimotståelig deilig fudge..
nemlig Valentinefudge, deilig hvit sjokolade, søtt og salt.

Jeg fant en oppskrift hos flinke detsoteliv.no
Jeg har gjort min egen lille vri på den :)
Håper den faller i smak...enjoy..

Her er oppskriften:

6,8 dl sukker
180 g smør
1,8 dl vikingmelk
213 g marshmallow fluff
1 ts vaniljeekstrakt
350 g hvit sjokkolade
1 pakke oreokjeks
3 klyper Maldon havsalt
1 neve salte peanøtter

Slik gjør du:

Smelt smøret i en kjele, tilsett sukker og vikingmelk.
La det koke i ca 3 min. Viktig å røre hele tiden.
Ta så kjelen av platen, og bland inn hakket sjokolade,
marshmellow fluff og vaniljeekstrakten.
Rør godt sammen til sjokkoladen og mf har smeltet inn i
blandingen.
Kjør ca 8 oreokjeks i blenderen, og bland inn smulene.
Hakk opp peanøttene og rør det inn.
Hakk resten av oreokjeksen i grove biter og vend forsiktig
inn.

Hell blandingen oppi en bakepapirkledd form, feks 20x20 cm.
Sett formen i kjøleskapet til fudgen har stivnet, ca 2-3 timer,
eller gjerne over natten om du har tålmodighet til det ;)

Nå er det bare å skjære opp fudgen i passe store biter, og
servere din Valentine ♥







Mmm....himmel så godt!!

"Jeg elsker deg.
Så lite, så enkelt, så godt å få høre, så godt å få sagt,
det varmer og gleder, hver dag som hver natt."




Ønsker deg en finfin dag




  







 http://bloggurat.net/kart/registrere/4697/holmestrand<script type="text/javascript" src="//s.skimresources.com/js/87082X1539793.skimlinks.js"></script>




1 kommentar:

  1. Nam nam :) De både ser og høres gode ut.

    Takk for koselige ord inne hos meg- godt å høre for jeg var mer enn litt spent på den mørke fargen.

    Ønsker deg fine dager :)

    Klem Monica

    SvarSlett