onsdag 4. februar 2015

Ukesmeny på krittavlen :)

I år har jeg bestemt meg for å prøve å spare noen kroner på matbudsjettet. Jeg er av den impulsive typen som drar på butikken hver dag, og plukker med meg det jeg trenger, og det jeg tror jeg trenger...! Ikke rart det blir dyrt hehe;) 
Dette må jo kunne gjøres på en bedre måte! Ikke bare blir det dyrt, men det tar jo himla mye tid også! Jeg har bestandig vært så imponert over alle disse flinke husmødrene som bare handler en gang i uken...hvordan gjør di det??
Jeg bestemte meg for å gjøre ett forsøk! 
Først av alt kjøpte jeg meg en krittavle, jeg måtte jo såklart ha litt nytt utstyr for å komme igang hihi;) 


Nå bruker jeg en halvtime på søndags ettermiddag, og planlegger ukens middager og skriver handleliste.


Og gjett hva?? DET FUNKER! Jeg er på butikken hver mandag og gjør ukeshandel... Skriver opp ukens meny og om jeg har kveldsvakt eller dagvakt. På denne måten klarer resten av gjengen å holde oversikt over hva det er til middag, og hvordan jeg jobber:) 

Jeg er veldig fornøyd med å spare både tid og penger...så dette er absolutt verdt ett forsøk dere!  Synes tavlen var ganske dekorativ også ;) 



Ønsker dere alle en fin onsdag kveld ❤️



Klem Trude 

2 kommentarer:

  1. Hei!

    Kjempefin tavle! Jeg er på let etter en sånn en, kan jeg få spørre hvor du har kjøpt den?

    Mvh Hege

    SvarSlett
  2. Hei hei:) jeg kjøpte min på montér:)
    Ha en finfin dag vidre!
    Klem Trude

    SvarSlett