fredag 20. november 2015

Black is back...!

Forrige uke, tok jeg endelig motet til meg, og bestemte meg for at NÅ 
Skulle biedermeieren til pers! Jeg har hatt den i over ett år nå.
Hele tiden med en drøm om å trekke den om selv.
Men... jeg har utsatt det og utsatt det, og latt andre prosjekter snike i køen.
Og det har vært heeelt bevisst...
Jeg har jo aldri trukket om en sofa før, så jeg var ganske sikker på at jeg 
hadde tatt meg vann over hode... derfor var det helt greit at di andre prosjektene 
stadig kom i veien for Mr. Biedermeier.

            ♥

Men forrige søndag, lot jeg det stå til, og starta med å demontere hele sofan(!)
Treverket ble malt i svart blank maling..
Svart...ja jeg vet...ganske skummelt!
Men jeg så med en gang at jeg kom til å forelske meg i den svarte fargen:)


Lørdags morgen ble jeg ferdig, jeg rakk akkurat å få limt på pyntebåndet
før vi fikk gjester.
Selve omtrekkingen var ikke spesielt vanskelig, men ganske
tidkrevende og puslete.


 ♥


Jeg var veldig spent på hvordan det ble med ett "svart" møbel i huset..
Alt har jo vært hvitt så lenge nå, så det virket nesten litt skremmende å åpne 
svartmalinga;)
Men vet du? Jeg har nesten blitt litt småhekta på svart nå..
Så her fikk noe av interiøret en omgang med svartfargen også.
















Så nå er jo det store spørsmålet om bordet og stolene også skal få en omgang med svartmalingen?
Eller om det er å dra strikken litt for langt hehe;)

Uansett, svart eller ikke, ønsker jeg deg en strålende novemberhelg:)



~ Klem Trude ~














3 kommentarer:

  1. Hei på deg søte Trude:)
    så flott den blei
    ja det er bra å prøve,for da ser man somoftast at ein får da til
    kos deg i din koselige heim
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Det ble så lekkert- så heldig du er som har den nydelige sofaen. Har blitt hektet selv jeg av svart- og jeg som egentlig er hvit :) Så aldeles ikke å strekke strikken for langt med de stolene vel :)

    God helg- kos deg

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  3. Det ble skikkelig fint med det svarte, nydelig sofa!! Mye finere når det kommer litt kontraster i interiøret synes jeg. Jeg har selv byttet ut mye hvitt med mørkere farger. Tror det hadde blitt veldig tøft med svarte stoler:)

    Ha en fin kommende uke!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett